One Happy Life!

One Happy Life!

poniedziałek, 9 czerwca 2014

I joined the sect

Tak jak w tyle: wstąpiłam do sekty i... nie żałuję!

As the title says: I joined the sect and... I don't regret!



A teraz tak na poważnie o co chodzi. W sobotę wybrałam się na trening, bicie rekordu Guinnessa, z Ewą Chodakowską. Tylko raz w życiu "ćwiczyłam z Chodakowską", gdy nie chciało mi się wychodzić z domu więc stwierdziłam, że włączę youtuba i zobaczymy. Trening był ciężki, zakwasy jeszcze gorsze. O samej Ewie zdażyło mi się przeczytać kilka artukułów, pod którymi zawsze było pełno komentarzy pozytywnych jak i negatywnych. Zawsze myślałam, że ludzie są szaleni bo tylko po to żeby poobrażać obce osoby spędzają po kilka godzin na forach. I to właśnie tam wyczytałam, że jak ćwiczysz z Chodakowską to należysz do sekty. A jak cały trening wyglądał w moich oczach?


Now seriously what's going on. On Saturday I went to training, to beat the Guinness record, with Ewa Chodakowska (polish guru of fitness, her youtube chanel). Only once in a lifetime I make exercises with Chodakowska- when I didn’t want to go out I decided to watch something on YouTube. Training was tough, soreness worse. About Ewa I read some article, under which there was always plenty of positive and negative comments. I always thought that people are crazy because just to insult some strangers, they spend a few hours in the forums. And this is where I read that if you practice with Chodakowska you belong to the sect. And how the workout looked in my eyes?






Faktycznie przekraczając bramki stadionu Legii żartowałam do mojej przyjaciółki, że wkraczamy w inny świat. Świat kultu: ciała i zdrowego odżywiania. Ale też i kultu Wielkiej Instruktorki. Fanatycznego? W niektórych przypadkach mogę stwierdzić, że tak. Jednak większość dziewczyn, które przyszły to normalne osoby, które chcą o siebie zadbać. Zdziwiło mnie, że nie spotkałam się tam z całą tą agresją i wrogością, którą na co dzień widać w internecie (nawet na Facebooku Ewy).


In fact, going into the stadium Legion I was joking to my friend that we are entering a different world. World of cult, cult of the the body and healthy lifestyle. But also cult of the Great Trainer (Ewa Ch.). Fanatic? In some cases, I can say that, yes. However, most of the girls who come are normal people who want to take care of theirself. I was surprised that I didn't meet up there with all that aggression and hostility, which can be seen every day on the Internet (even on Facebook Ewa).




Idąc na sam trening nie wiedziałam czego się spodziewać.  Na początku pojawiły się dwie grupy taneczne, jedna słowacka a druga polska- Volt. Nie moje klimaty, ale jak ktoś lubi Zumbę to i w tym by się odnalazł. Ja postanowiłam porobić zdjęcia w tym czasie. Potem przyszedł czas na gwiazdę całej imprezy. Trening jaki nam zrobiła był wymagający, ale trwał zaledwie pół godziny. Chyba dlatego żebyśmy mieli jeszcze siłę na pozostałe 3 treningi. Myślę, że gdyby nie żar jaki lał się z nieba więcej osób dotrwałoby do jogi. Ja sobie odpuściłam podczas treningu funkconalnym Lefterisa (trening funkcjonalny). Lefteris, prywatnie mąż Ewy jest zabawny i też ma charyzmę, potrafi zmotywować do ćwiczeń. Jego polski nie jest jeszcze zbyt zaawansowany więc zdaża mu się powiedzieć move your pupa i inne w tym stulu, ale mi to akurat nie przeszkadza.

Going to the training I didn't know what to expect. At the beginning there were two dance groups, one Slovak and one Polish-Volt. Not my cup of tea, but if you like Zumba it would be for you. I decided to take pictures at this time. Then came the star of the event. Practice what she did was demanding, but lasted only half an hour. I guess because we still needed the strength for 3 workouts more... I think that if not searing heat (day was very sunny and warm) more people would stay for yoga (the last workout). I gave up during functional training of Lefteris, privately Eve's husband is funny and also has charisma, can motivate to exercise. His Polish is not too advanced so sometimes he says "move your pupa" (pupa=ass in polish) but this don't disturb me (my boyfriend is from Spain so I get used to listen to language mix).


Sama idea treningu pod chmurką w grupie około 30 tysięcy ludzi, niech mnie ktoś poprawi jak ma dokładniejsze dane, bardzo mi się spodobał. W grupie jest siła! Stworzenie wspierającej się i bardzo aktywnej społeczności jest super pomysłem i za to duuuży plus dla Ewy. Ćwicząc w takim tłumie czujemy się zmotywowani (no bo jak tu sobie odpuścić jak tyle osób w koło) i na pewno dodaje zapału. Wychodząc ze stadionu, razem z moją przyjaciółką czułyśmy, że nasze endorfiny się uwolniły! Polecam spróbować każdemu takich grupowych trenigów. Ktoś z Was już próbował? W wielu miejscach są organizowane takie spotkania. Więcej informacji Warszawa tu i tu, Wroclaw tu i tu. W waszych miastach na pewno też są podobne akcje, dajcie znać czy jakieś znacie.

The idea of open air training in a group of about 30,000 people I really liked. In the group is the power! Creating supportive and very active community is a great idea, and for this biiig plus for Ewa. Practicing in a crowd motivated (because how can you give up when there is a lot of people around?) and certainly adds strengt. Going out from the stadium, together with my friend, we felt that our endorphins is freed! I recommend you to try souch a workout. Someone of you already tried? In many places are organized this kind of meetings. Do you know any in your city?

  

 Podsumowując: dzięki Chodakowskiej odkryłam 2 rzeczy: trening może być przyjemnością i zabawą oraz strój do ćwiczeń nie musi być nudny. Więc cóż chyba zostanę z nią na trochę dłużej i zobaczymy jakie będą tego efekty. Metamorfozy, które Ewa publikuje na swoim facebooku są bardzo optymistyczne. Podobno pierwsze efekry, ćwicząc codziennie widać po dwóch tygodniach. Dam znać jak to wygląda w praktyce, a może ktoś chce się do mnie przyłączyć?

I decided to stay with this trainer a bit longer, we will see what will be the result. But all the metamorphosis that she publish are very optimistic (example). First result you can see after 2 weeks of training everyday. I will let you know how are results. Or maybe somebody want to join me? :)




 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz