One Happy Life!

One Happy Life!

środa, 4 czerwca 2014

Cheap and chic - are price and quality realted?

Wszystkie kochamy kosmetyki, prawda? Wszystkie te piękne, kolorowe pudełeczka wyglądają tak zachęcająco... Produkty są w przeróżnych cenach - za krem nawilżający zapłacimy od 3 do 300 (albo i więcej) złotych. Często bezkrytycznie zakładamy, że ten droższy jest po prostu lepszy. Czy jednak tak jest w istocie? Czy naprawdę za jakość trzeba zapłacić? Odpowiedź brzmi - tak... ale nie.

We all love cosmetics, don't we? All those beautiful, colorful boxes really look tempting... Products really vary in prices thiugh - you can get a moisturizing cream for as little as 1 dollar or as as much or 100 dollars (or even more!). Often we simply assume, that what is more expensive has to be laso better. Is that really so? Do we really have to pay for quality? The answer is yes, but also... no.




TAK - wyselekcjonowane składniki aktywne często są rzadkie, nietrwałe a ich wyprodukowanie często kosztuje dość dużo. Przykładowo, aby otrzymać 18 litów oleju z pestek malin trzeba zużyć ciężarówkę tych owoców. Niektóre kremy wymagają też specjalnego przechowywania (np. kosmetyki marki Fridge), więc ich transport i sprzedaż jest kosztowna. Pamiętajcie, ciało mamy tylko jedno i nie warto na nim oszczędzać.
ale...

YES - closely selected, active ingredients are often quite rare, unstable and so the production of those can be costly. For an example, to get only 18 liters of raspberry oil you will nedd a full truck of those fruits! Some creams also need special storage (for example cosmetics form Fridge) and so their transportation ans sale is pricey. Remember though, that we only have one body, and so we should take good care of it!

source: http://www.morguefile.com/
NIE - ogromna część ceny produktu to marża sklepu i oczywiście marka. Pół biedy, kiedy za tą ceną, nawet sztucznie nadmuchaną przez reklamę naprawdę idzie jakość. Niestety, często jest tak, że poprzez rozbuchany system promocyjny koncerty kosmetyczne próbują wcisnąć nam za wielkie pieniądze produkt, który ma znikome wartości pielęgnujące którego wyprodukowanie kosztuje grosze. Na szczęście sytuacja potrafi być też odwrotna i za kilka złotych można kupić coś naprawdę dobrego.

NO - a lot of the price is just margin of the store and of course - the label. It's not so bat when with high price we gat high quality. Unfortunatelly often it so happens that behind all this lovely promotion picture stands a products that costs an eye bot in reality has really low or none care properties and its' production costs really few cents. Fortunatelly you can also bump into somethig totally opposite and of few dollars get something really good!

Jak się bronić?

1. Czytaj składy! To najważniejsze! Na pierwszy rzut oka to wydaje się być bardzo trudne, ale naprawdę szybko można opanować podstawy. Wkrótce pojawi się tu w tej sprawie mini-poradnik, a teraz jeden przykład naciągania klienta:

How can you defend yourself?

1. Study ingredients! Always! It can seem difficult at the beginning, but it is really easy to get a hand of it. I will post some basic rules here very soon! And to prove my point please study this example of a perfect rip off:

Kanebo, Sensai Silky Purifying, Cleansing Oil - 150 ml, cena ok. 45 euro = ok. 200 zł (about 60 dollars!).

source: http://www.kanebo.com/

Skład: 
mineral oil (paraffinum liquidum) - najtańszy olej, uzyskiwany sztucznie w procesie destylacji ropy naftowej. Pozornie natłuszcza skórę od zewnątrz, ale nie wnika w głąb ani NIE nawilża. Alergogenny.
trioctanoin - emolient (czyli natłuszcza - zatrzumuje wodę w skórze ale NIE nawilża)
PEG-20 glyceryl triisostearate - emulgator (tworzy konsytencje emulsji, dzięki niemu olej zmywa się z twarzy)
fragrance (parfum) - substancja/e zapachowe. 

UWAGA. Zgodnie z prawem UE składniki kosmetyków są ustawione w kolejności zależnej od ilości w produkcie. Ilość składników zapachowych jest oczywiście znikoma. Łatwo więc wydedukować, że wszystkie składniki wymienione PO pozycji fragrance (parfum)  występują w kosmetyku w ilości tak śladowej, że nawet NIE MAJĄ PRAWA DZIAŁAĆ.

bitter orange (citrus aurantium amara) oil, sweet almond (prunus amygdalus dulcis) oil - olej z gorzkiej pomarańczy i ze słodkich orzechów - to składniki naturalne i dobre dla skóry, ale ich zawartość w tym kosmetyku śladowa - nie jest to również składnik drogi

water (aqua) - woda
ethyl glucoside - humektant (wiąże wodę, dzięki czemu pomaga w nawilżaniu) - ilość śladowa
alcohol - lakohol - w tym przypadku mała ilość jest jakąś zaletą...
peppermint (mentha piperita) oil - olej z mięty - ilość mikroskopijna
limonene, linalool - kolejne substancje zapachowe, co do których szkodliwości toczą się ostre dyskusje

Produkt zbiera dobre opinie i sądząc ze składu można dojść do winsoku że swoją podstawową funkcję - myjącą - będzie spełniał dobrze. Nie ma jednak ŻADNYCH faktycznych właściwości pielęgnujących (chociaż reklamowany jest jako pielęgnujący skórę!), a jego składniki to najtańsze półprodukty kosmetyczne na rynku. Faktycznie powinien kosztować 5-10 złotych, nie więcej. Skąd więc zawrotna cena 200 zł? Otóż dochodzimy tu do drugiego punktu programu...



Ingredients: 
mineral oil (paraffinum liquidum) - cheapest oil, produced during the process of destilation of petrolium. It leaves a film on your skin that keeps the water inside, but does NOT hydrate. Allergen.
trioctanoin - emolient (leaves a film on your skin that will keep water inside but again - NO moisturizing)
PEG-20 glyceryl triisostearate - emulgator (gives the consistency

fragrance (parfum) - smells pretty :) 

WATCH OUT! Unfortunatelly I cannot say how does it work somewhere else, but in the EU we have a law that says that all the ingredients have to be in order from the one that is most present in the product. Of course, fragrance will take only about a percent of the cosemtic, therefore you can easily deduct, that all the ingredients listed AFTER the frangrance are there just to sound cool in the commercial as they have really NO POSSIBILITY TO WORK - simply, it's not enough!


bitter orange (citrus aurantium amara) oil, sweet almond (prunus amygdalus dulcis) oil - those are good natural ingredients, but again - their presence here is symblic. They are also quite cheap.

water (aqua) - just water
ethyl glucoside - humectant (it keeps water inside your skin so it helps to keep it hydrated) - it's a shame that you get so little of it
alcohol - lakohol - here we can be happy, that you don't get a lot of it
peppermint (mentha piperita) oil - almost none of it ...
limonene, linalool - fragrances, that have a bad opinion online

Product gets generally goor rewievs and according to ingredients it can fulfill its main purpose - cleansing - quite weel. In the same moment it has almost NONE cosmetic value even thoug it's being advertised as such product. It's ingredients are really,, really cheap. It should cost about 2-5 dollars to be honest. How can it mount up to 60? Well, we get to the second point now...


2. Nie ufaj marce! Pamiętaj, wielkie firmy mają wielkie pieniądze, dzięki którym mogą nami manipulować. Nie zakładaj, że kosmetyk marki powszechnie uważanej za dobrą, będzie dobry. Czytaj skład! Może to bubel ubrany w ładne opakowanie? Zobaczcie filmik poniżej (autorstwa blogerki FoodDrugAndCosmetics), żeby przekonać się, jak jest to ważne:

2. Don't trust any brand! Remember that big companies have a lot of money that they can use to manipulate us! Don't assume that a product that has a widely respected label behind it will be automatically good! They might try to rip you off or... can simply screw somthing up. As an example I have a film here, but it's polish only. Summary: anti-cellulite cream that costs about 25 dollars has 1 active ingredient, whilst the one that costs about 3 dollars has 10 of them...



Jaki z tego wniosek? Nie dajmy się naciągać! Są rzeczy, za które warto zapłacić duże pieniądze, ale w kosmetycznym świecie czeka wiele pułapek na tych, którzy sugerują się tylko i wyłącznie kolorowymi pudełeczkami. Wybieraj swoje kosmetyki ostrożnie, rozważnie i bez pośpiechu - płać dużo tylko za to, co jest dużo warte!

What's the conclusion? Don't be foolish! There are things, that are really worth the money, but in the world od cosmetics there are many traps waitong fot those, who get easily tempted by colorful boxes. Choose your cosmetic product carefully, wisely and with no hurry - pay a lot only for this, what is worh a lot!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz