One Happy Life!

One Happy Life!

środa, 28 maja 2014

Yoga - where do I start?

Bardzo długo próbowałam się w życiu przekonać do sportu. Niestety, wredne panie i panowie od WF-u wpoiły mi nienawiść do koszykówki, siatkówki i wszelkiej lekkoatletyki. Naprawdę NIENAWIŚĆ. W późniejszych latach próbowałam siłowni, biegów czy aerobiku, ale również to mnie nużyło. Przełomem okazało się... niewygodne krzesło w pracy. Własnie tak! Od tego grata zaczęły mnie boleć plecy. Zaczęłam szukać ratunku i w końcu trafiłam na jogę.

I've benn trying to get myself to like sport for a long time. Unfortunatelly my PE teachers made my hate baskebtall, volleyball and any forms of athletics whatsoever. Seriously, HATE. Later on I tried going to the gym, running or aerobics but everything really bored opr annoyed me. The break-through was... an uncomfortable chair at my workplace. Exactly! Beaceause of that old thing my back really started to hurt. I started to look for a rescue and finally I found yoga.

Źródło: http://www.photorack.net/

Nie byłam początkowo zachwycona tym pomysłem - wydawało mi się, że to trwanie godzinami w bezruchu będzie nudne i w ogóle nic mi nie da. Myliłam się na całej linii! Obecnie chodzę na Ashtangę która wyciska ze mnie siódme poty i wyrobiła mi niezły biceps! Nie przekonani? Spójrzcie na zdjęcie poniżej, dalibyście radę w tej pozie stać 30 sekund? Tak jest, STAĆ, a nie podskoczyć raz do tej pozycji!

I wasn't realy into the idea at the beginning. It seemed to me that yoga consists of incredibly boring standing still for hours and that it cannon really give me the things I needed. I was SO wrong! Right now I attend Ashtanga lessons that gave me a nice biceps! Not convinced? Just look at the foto underneath - could you stand in this pose for 30 seconds? That's right - you would have to keep this pose, not just jump up once!

Źródło: http://yogapos.es/


Zacznijmy jednak po kolei - dla kogo joga? Dla WSZYSTKICH. Naprawdę. Na moich zajęciach widziałam już dzieci i siedzemdziesięciolatków, kobiety w ciąży i bywalców siłowni.... Polecam przede wszystkich wszelkim pracownikom biurowym i ludziom żyjącym w stresie, jednak na jodze widzę wielu sportowców, którzy przychodzą się po prostu rozciągnąć. Mnie joga absolutnie nie nudzi - wszystkie pozycje wykonuje się w skupieniu, bardzo dokładnie układa się każdą część ciała - to bardzo wymagające! Czas mija nie wiadomo kiedy. Na początku wręcz trudno zorientować się co skręcamy w którą stronę, ale na szczęście nauczyciele jogi to wyjątkowo cierpliwi ludzie.

Let's start form the beginning - who can do yoga? EVERYBODY. Seriously. I've seen kids and seventy-years-old people on my lessons, pregnant women and muscle builders... I recommend it first of all to office workers and all people that cope with a lot of stress, but it is also good for sportsmen, who want to stretch a little. Yoga is absolutely not boring - you need to really focus while doing poses and put every part of your body in a very precise position - it really is demanding, and time flies! At the very beginning it is hard to figure this out, but fortunatelly yogis (yoga teachers) are very patient people.

Od czego zacząć? Komuś, kto nigdy wcześniej nie uprawiał tak naprawdę regularnie sportu (tak jak ja) polecam zacząć od tzw. "jogi kręgosłupa". To zajęcia ukierunkowane na rozciąganie i wzmacnianie mięśni odpowiedzialnych za naszą posturę. Po dwóch tygodniach takich zajęć mój ból pleców (a przy okazji również spięty kark) zniknęły bez śladu! Te zajęcia pozwolą nam wyrobić także elastyczność, niezbędną w praktyce jogi.

Where should you start? If you were never really into sport (like me) I suggest you started with so called Kundalini yoga, or any other form of yoga focused on keeping good posture. This will help you to stretch your body and straighten all the muscles responsable for your posture. After two weeks of lessons like that my back pain (and also tense shoulders) completely disappeared! They will also help you to work on the elasthicity that will be absolutely crucial for your further yoga practice.

Tym, którzy ćwiczą dłużej polecam dowolne zajęcia dla początkujących. Rodzajów jogi jest bardzo wiele, dlatego warto próbować różnych stylów szukając tego, który nam odpowiada - to są naprawdę duże różnice! Przestrzegam tylko - absolutnie nie idźcie od razu na zajęcia wyższego stopnia. Nawet jeśli macie doskonała kondycję, to bez wiedzy zdobytej w grupie dla początkujących nie dacie sobie rady, a nawet możecie sobie zrobić dużą krzywdę!

For those who like and actively do sports I suggest any beginners lessons. There are many types of yoga so you should test differents types in search of the one that you will like. Differences are really huge! I just have to underline one thing - absolutely do not start with lessons over beginners level. You can have amazing, strong body, but without the knowledge and skills that you acquire ar the introductory lessons you cannot enjoy yoga, and you can really hurt yourself badly.

Źródło: http://www.yogamedica.pl/

Na koniec chciałabym wszystkim polecić szkołę, od której zaczęła się moja przygoda z jogą - Yoga Medica w Warszawie (Metro Racławicka). Obecnie, po półtora roku praktyki mogę z czystym sumieniem powiedzieć że gdyby nie oni, być może nigdy nie "złapałabym bakcyla". Nie wszędzie otacza się absolutnie początkujących odpowiednią troską, a tutaj mamy doskonałych nauczycieli-fizjoterapeutów, którzy cierpliwie wszystko tłumaczą, cały czas krążą po sali i pilnują prawidłowej postawy uczniów (niewielu na raz na sali!) a do tego są bardzo sympatyczni. Oby więcej takich szkół! W tej chwili potrzebuję już większego wysiłku i zmieniłam szkołę, ale każdemu kto zaczyna przygodę z jogą gorąco, gorąco polecam!

Finally I would like to tell you about the school where I started my yoga adventure and that is responsable for my yoga addiction - Yoga Medica in Warsaw (Metro Racławicka station). After a year and a half of practice I can say that not all schools give proper care to beginners, and hereve we have amazinf teachers that are also physioterapists that will patently explain everything to you, they keep going around in a (small!) class correcting your mistakes and they are also simply nice people. I wish all the schools would be like that! Right now I am into differents type of yoga, but I really, really recommend this school!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz